حُسام الدین

حزب فقط حزب الله ، حزب مستضعفین . امام خمینی (ره)

حُسام الدین

حزب فقط حزب الله ، حزب مستضعفین . امام خمینی (ره)

اهداف :
- رسانه طیف انقلابی و خط حزب الله خوسف
-انعکاس فعالیت های انقلابی ، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی خوسف
-نشر اخبار و آثار و فعالیت های موثر در شهرستان
- آگاه سازی جامعه از رویدادهای مهم شهرستان

بایگانی

شهدای گمنام و سردار شهید قهرمان

سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۴۲ ق.ظ

گرامیداشت شهدای گمنام و یاد و خاطره سردار شهید قهرمان

دانلود فایل با کیفیت

--برای دریافت فایل با کیفیت عکس ، روی آن کلیک کنید --


شهید « محمد قهرمان » فرزند محمد علی ، در 12 مهر ماه سال 1339 در شهرستان خوسف دیده به جهان گشود .

او پس از طی دوران طفولیت ، مقطع ابتدایی را در دبستان ابن حسام در زادگاهش گذراند و پس از آن برای ادامه تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان به شهرستان بیرجند عزیمت کرد و در این شهرستان موفق به اخذ مدرک دیپلم گردید . او در حین تحصیل و اوقات فراغت خویش به کارگری و کار بنایی مشغول بود . دوران نوجوانی محمد با درخشش خورشید انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی (ره) مصادف بود و او نیز در دوران انقلاب در تمام فعالیت ها انقلابی از جمله تظاهرات و پخش اعلامیه های حضرت امام (ره) در محل ، نقش عمده ای داشت . محمد که بعد از پیروزی انقلاب و تاسیس بسیج مستضعفین بیدرنگ عضو بسیج شده بود با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران به سمت جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و با انگیزه عشق و ارادت به امام و اسلام دین خود را در قبال مردم و میهن اسلامی و مقدسات انجام داد . او در جبهه های غرب و جنوب خدمت می کرد و مدتی در لشکر  5نصر فرماندهی گروهان را عهده دار بود .

شهید محمد قهرمان که چند نوبت به مناطق عملیاتی و جنگی اعزام شده بود در 5 آبان ماه 1363 به منطقه عملیاتی جنوب اعزام گردید و در 22 بهمن ماه سال 1364 در عملیات والفجر 8 و در منطقه عملیاتی فاو بر اثر اصابت گلوله توپ به خودرویی که او نیز داخل آن بود به شهادت رسید .

پیکر پاک شهید حدود 13 سال مفقودالاثر بود تا اینکه سرانجام در دوم شهریور ماه سال 1376 توسط کمیته جستجوی مفقودین ، پلاک هویت شهید شناسایی گردید و بقایای پیکر مطهر شهید پس از تشییع در شهرستان خوسف به آغوش خاک سپرده شد .

نقل خاطره ای از پدر شهید : « فرزندم محمد از همان دوران انقلاب که حضرت امام (ره) را شناخته بود ، ایشان را عاشقانه دوست داشت و سخنان امام را با دل و جان گوش می کرد و به آنها عمل می کرد . او که از پیروزی انقلاب اسلامی خوشحال بود هنگام شروع جنگ به انگیزه دفاع از میهن اسلامی و مقدسات به سمت جبهه شتافت و چنان از حال و هوای معنوی جبهه تاثیر پذیرفته بود که از آنجا برای ما تعریف می کرد و می گفت : انسان وقتی در جبهه است انگار به خدا نزدیکتر است .

محمد جبهه را دانشگاه انسان سازی میدانست و همیشه دیگران را توصیه می کرد که در جبهه حضور پیدا کنند . یادم هست گاهی مواقع مادر شهید از روی محبت مادرانه به او می گفت : پسرم بس است به جبهه رفتی بمان و دیگر نرو . او آزرده خاطر می شد و می گفت : این وظیفه الهی و اسلامی همه جوانان ایران است که به جنگ و جبهه خدمت کنند او عاشق شهادت بود و سرانجام هم در راه همین هدف مقدس به آرزویش رسید و سبکبال به سمت ملکوت پرکشید . »


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی